İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü 07 Mart 2025, 11:26
T.C.
CEYLANPINAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı; İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görev alanını, yetki ve sorumluluklarını, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönerge, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3- Bu yönerge, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 02.09.2024 tarihli ve 91 sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen Ceylanpınar Belediye Başkanlığı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mer’i mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen,
- a)Başkan : Ceylanpınar Belediye Başkanını,
- b)Başkan Yardımcısı : İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,
- c)Belediye : Ceylanpınar Belediyesini,
- f)Müdürlük : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü,
- g)Müdür : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü,
- h)Personel : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü çalışanlarını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Müdürlüğün Görevleri
Kuruluş
MADDE 5- (1) 5747 sayılı yasa ile kurulan Ceylanpınar İlçe Belediyesi’nde, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönerge hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 07.05.2014 tarih ve 28 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 6- (1) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- a)Norm Kadro İlke ve Standartları Yönetmeliğini uygulamak,
- b)Memur ve işçilerin disiplin işlemleri takip etmek, özlük dosyalarına işlemek,
- c)Memur ve işçilerin atamaları, terfileri, görevde yükselmeleri ve geçici görevlendirmeleri ile ilgili işlemleri yürütmek,
- d)Memur ve işçi personelin yıllık, günlük, mazeret, rapor ve ücretsiz izin işlemlerini yapmak,
- e)Memur personelin hususi pasaport işlemleri yapmak,
- f)5510 sayılı kanuna göre memur ve 4857 sayılı kanuna tabi daimî işçi personelin işe giriş, işten çıkış işlemlerini takip etmek,
- g)İşçi ve memur personelin emeklilik ve kayıt kapama işlemlerini yapmak,
- h)Belediyede staj yapmak isteyen üniversite ve lise öğrencilerinin staj işlemlerini yürütmek,
- i)Belediyeye nakil gelmek isteyen ve nakil gitmek isteyen memurların işlemlerini yapmak,
- j)Belediye personeline yönelik hizmet içi eğitim program ve etkinlikleri düzenlemek veya başka kurum ve kuruluşlarca düzenlenen eğitim etkinlik ve organizasyonlara katılımını sağlamak,
- k)Toplu İş Sözleşmeleri ile ilgili işlemleri yürütmek,
- l)Müdürlüğün 5018 sayılı Kanuna göre tüm taşınır işlemlerini yürütmek,
- m)Müdürlüğe bağlı büroların belediyenin diğer birimleriyle koordineli biçimde çalışmalarını sağlamak,
- n)İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- o)Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek,
- r)Stratejik Plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun çalışmaları yürütmek,
- s)Sendikalarla ilgili işleri yürütmek,
- t)Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri vermek ve yazışmaları yapmak,
- u)Müdürlüğün, 5018 sayılı Kanuna göre kurumun stratejik planı doğrultusunda yıllık bütçesini hazırlamak,
- v)Bunlar dışında, mevzuatın öngördüğü diğer görevleri ile başkanlıkça verilen görevleri yapmak ve yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teşkilat
MADDE 7- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü idari teşkilatı müdür, şef ve diğer Personelden oluşur.
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 8- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
- a) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönerge” hükümleri doğrultusunda atanır.
- b) Şef: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönerge” hükümleri doğrultusunda atanır.
- c) Personel:Memur, işçi ve sözleşmeli çalışan tüm personeli kapsar.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9- Müdürün görevleri, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder,
- Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
- Müdürlüğün Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amiridir,
- Müdürlüğü ile üst makamlar ve diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,
- Müdürlük personelinin yetki dağılımını ve görev tanımlarını yazılı olarak yapar,
- Müdürlük personelinin yıllık izinlerini düzenler,
- Müdürlüğüne bağlı görevlerin yerine getirilmesi için gerekli denetimleri yapar.
- Müdürlük hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar,
- Müdürlüğün yazışmalarını yürütür, idarenin diğer idareler nezdinde idari ve mali işlemlerini izler ve sonuçlandırılmasını sağlar,
- İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi ve belge sağlar,
- Müdürlük bünyesinde görev yapan Büroların/Servislerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar,
- Müdürlüğün yıllık bütçe teklif tasarısını hazırlar, onaya sunar ve ayrılan ödeneğin programa göre sarf edilmesini sağlar,
- Müdürlüğün hizmet standartları tablosunu hazırlar,
- Müdürlüğün iş akış şemalarını düzenler,
- Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri, haciz varakaları ve üst yazılarını imzalayıp ilgililere tebliğ edilmesini sağlar,
- Birime yeni müdür atanması durumunda birimin devir-teslimini yapar. Devredilen ve devralınan işlemler konusunda yetkili mercilere hesap vermekten sorumludur,
- Müdürlüğe gelen evrakların ilgili personele havalesini yapar,
- 4734 sayılı Kanuna göre gerektiği durumlarda Mal, Hizmet, Yapım ve Danışmanlık Hizmeti alımını yapar,
- İhale ve doğrudan temin dosyalarının en az iki nüsha olacak şekilde düzenlenmesini sağlar,
- Müdürlüğün 5018 sayılı Kanuna göre tüm taşınır ve taşınmaz işlemlerini yürütür,
- Meclisten çıkan tarifelerin uygulamasını sağlar ve denetler,
- Sorumluluk alanları içerisinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlar,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri verir, yazışmaları yapar,
- Ekonomik ömürlerini dolduran her türlü araç ve demirbaşın terkin işlemlerini yapar,
- Müdürlük personelinin işe devam-devamsızlığını kontrol eder,
- Disiplin amiri olarak gerektiğinde personele mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir,
- Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin amaçlara, iyi Mali Yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve Mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren İç Kontrol Güvence Beyanı düzenler ve Birim Faaliyet raporuna ekler. Aynı zamanda yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemeleri ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutar.
- Başkanlık tarafından yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
Müdürlüğe Bağlı Büroların/Servislerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 –İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bağlı büroların/Servislerin görev, yetki ve sorumlulukları:
A-Özlük İşleri Bürosu/Servisinin Görevleri:
(1) Belediyeye ilk defa memur olarak atanacaklarla ilgili kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönerge ve genelgeler doğrultusunda gerekli tüm işlemleri yapmak,
(2) Müdürlüklerin önerisi üzerine adaylıkta en az bir yılını tamamlayan başarılı memur adayların asaletlerinin tasdikini, iki yılsonunda başarısız olan adayların da ilişiklerinin kesilmesi işlemlerini yürütmek,
(3) Memurların kurum içi ve kurumlar arası görevlendirme, nakil, emeklilik ve istifa ile ilgili işlemlerini yapmak,
(4) Teşekkür, takdirname, ödül ve disiplin cezalarına ilişkin işlemleri yapmak,
(5) Göreve son verme ve görevden uzaklaştırma işlemlerini yapmak,
(6) Memur personelin derece terfi ve kademe ilerlemelerini yapmak ve bunların kayıtlarını tutmak,
(7) Orta ve yükseköğretim kurumlarında okuyan öğrencilerden belediyede staj yapmak isteyenlerin kontenjanlarını belirleyerek gerekli işlemleri yürütmek,
(8) İntibak ve terfi işlemleri yapmak,
(9) Müdürlükler arası kadro nakli işlemlerini yapmak,
(10) Memurlarla ilgili her türlü işlemlerin kayıtlarını bilgisayar ortamında ilgili programlara yüklemek ve bu kayıtların güncelliğini sağlamak,
(11) Memurların kıdem ve hizmet yıllarının hesaplamasını yapmak,
(12) Kadro değişikliği tekliflerini hazırlamak,
(13) Mahkemelerde açılan personel davalarına ilişkin çalışma ve gerekli kanuni işlemleri yapmak,
(14) İl, İlçe İdare Kurul Kararları ile İdari Yargı Mercii kararlarının ilgililere ve daire amirlerine tebliğini yaparak, tebellüğ evraklarını ilgili kurumlara göndermek,
(15) Memur personel kart işlemlerini yürütmek;
(16) 1 inci, 2 nci ve 3 üncü derece kadrolarda bulunan memurların talepleri üzerine yeşil pasaport müracaatlarına ilişkin işlemleri yapmak,
(17) Askerlik ve hizmet borçlanması işlemlerini yapmak,
(18) Son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların kazanılmış hak aylıklarının kadro şartı aranmaksızın bir kademe verilmesi işlemlerini yapmak,
(19) Yıllık, mazeret, hastalık, ücretsiz izin, evlilik, ölüm ve doğum izinlerine ilişkin işlemleri yapmak,
(20) Memurlardan beş yılda bir ve beyan değişikliklerinde mal beyanı almak, beyanların karşılaştırmasını yapmak,
(21) 5393 sayılı yasanın 49. Maddesine göre belediyede görev yapan sözleşmeli personelin iş ve işlemlerini yürütmek,
(22) Memur personelin emeklilik iş ve işlemlerini yapmak, memur personelin Hizmet Belgelerinin ve personel özlük bilgilerinin Hizmet Takip Programına (HİTAP) işlenmesi ve takibini yapmak,
(23) Memurlara ilişkin özlük işleri ile alakalı yazışmaları takip etmek,
(24) Yıllık izin onaylarını tetkik ederek onaylatmak,
(25) Belediyede ilk defa işçi olarak alınacakların ilgili kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, yönerge ve genelgeler doğrultusunda işçi alımlarında aranacak şartları tespit ederek, Türkiye İş Kurumu’ndan işçi talebinde bulunmak ve talep şartlarını taşıyanların başvuru işlemlerini yürütmek,
(26) Engelli eski hükümlü ve terör mağduru işçi kontenjanlarından işe alınacak işçilerle ilgili işlemler yapmak,
(27) İşe alınan memurların işe giriş bildirgelerini tanzim etmek, işe sosyal güvenlik kurumuna ve bölge çalışma müdürlüğüne bildirmek,
(28) Personele kimlik kartı işlemlerini yürütmek,
(29) İşçilerin yer değiştirme, silâh altına alınma ve terhisleri nedeniyle iş akitlerinin askıya alınması ile göreve dönmeleriyle ilgili işlemleri yapmak,
(30) Disiplin Kurulunu oluşturmak, ödül ve disiplin cezalarına ilişkin işlemleri yapmak,
(31) Tescil işlemleri ile sicil dosyalarının devir işlemlerini yapmak,
(32) İşçilerin iş akdinden kaynaklanan ve mahkemeye intikal eden konulara ilişkin gerekli kanuni işlemleri yapmak,
(33) Toplu iş sözleşmesi ile verilen sosyal hakları takip etmek, ücret artışlarının hesaplanmasını denetlemek,
(34) İşçi Sendikaları ve İşveren sendikaları ile ilgili işlemleri yürütmek,
(35) İşçi unvan değişiklikleri ile ilgili işlemleri yürütmek,
(36) Emeklilik ve istifa işlemlerini yapmak,
(37) Ücretli ve ücretsiz izin işlemlerini yapmak,
(38) Kıdem tazminat çizelgelerini tetkik ederek, onaylatmak,
(39) Vefat, işten çıkarma, disiplin kurulu kararı ile ve askerlik nedeni ile kayıt kapama işlemlerini yapmak,
(40) Personel devam kontrol sisteminin takibini yapmak,
(41) İşçi hizmet akitlerinin askıya alınma işlemlerini yapmak,
(42) İşçi personelle ilgili dolu-boş kadroları belirlemek,
(33) Mevzuatın ve üst makamların verdiği benzer nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.
B-Eğitim İşleri Bürosu/Servisinin Görevleri:
(1) Periyodik olarak eğitim ihtiyaç analizleri yapmak,
(2) Stratejik Performans Yönetim Sistemi’nden çıkan bireysel ve kurumsal bazlı performans sonuçlarına göre birimler ve personel için ihtiyaç duyulan eğitim alanları ile içeriklerini tespit etmek,
(3) Eğitim ihtiyaç analizleri ile Stratejik Performans Yönetim Sistemi’nden çıkan sonuçlara göre belediyenin eğitim planlamasını gerçekleştirmek,
(4) Eğitim planı çerçevesinde; eğitim konularını, eğitime tabi tutulacakları, gösteren yıllık eğitim programı hazırlamak ve diğer birimlerin görüşlerini de alarak hazırlanacak yıllık eğitim programını başkanlık oluruna sunmak,
(5) Hizmet içi eğitimden beklenen amaçların gerçekleştirilmesi için izlenecek yolları gösteren eğitim politikasına ilişkin düzenlemeleri hazırlamak ve başkanlık oluruna sunmak,
(6) Başkanlıkça belirlenen politika çerçevesinde, diğer birimlerin görüşleri ile mevcut verilere göre belirlenecek ihtiyaçlar ve olanaklar göz önünde bulundurulmak suretiyle bir yıllık eğitim planlarının paydaşlara duyurulmasını sağlamak,
(7) Belediye personelinin, kişisel, yetkinlik ve mesleki gelişimine katkı sunacak şekilde görevleri ile ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerinin arttırılması, göreve ilişkin beceriler kazandırılması, davranışlarının geliştirilmesi, hizmet içinde yetiştirilmesi ve üst görevlere hazırlanması ile hizmette verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin sağlanması amacıyla, kurs, panel, konferans ve eğitim faaliyetleri düzenlemek veya diğer kurum ve kuruluşlarca düzenlenen eğitsel etkinliklere iştirakini sağlamak,
(8) Bu programların, belediye personelinin eğitim ihtiyaç ve türüne göre, belediyede veya yurt içindeki ya da yurt dışındaki kuruluşlarda uygulanmasına olanak sağlamak,
(9) Personele, yetişme ve gelişim yönünden adil ve eşit imkânlar sağlamak,
(10) Personelin, kişisel, yetkinlik ve mesleki açıdan gelişmesi için Personel tarafından eğitim programlarına katılım ile ilgili kayıtları tutmak, eğitimlere sebepsiz katılmayan personel ile ilgili gerekli işlemlerin yapılmasına yönelik faaliyetleri yürütmek,
(11) Göreve yeni başlayan personelin oryantasyon eğitimlerini planlamak ve gerçekleştirmek,
(12) Aday memurların yetiştirilmesi için gerekli mesleki eğitimin verilmesini sağlamak,
C-İş Sağlığı ve Güvenliği Bürosunun/Servisinin Görevleri:
(1) Belediye işyerlerinde çalışanların sağlığının ve güvenliğinin sağlanması, mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için iş sağlığı ve güvenliği kurallarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek ve oluşturmak,
(2) Belediye bünyesindeki tüm işyerleri için tehlike sınıflandırmasını yaparak çalışanların sayısına göre 6331 sayılı Kanun gereği bulundurulması gereken İş Güvenliği Uzmanı, İşyeri Hekimi ve diğer sağlık personeli planlamasını yapmak,
(3) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurulların oluşturulmasını ve koordinasyonunu sağlamak,
(4) Oluşturulan kurullarda görevlendirilen çalışan temsilcilerinin koordineli çalışmalarını sağlamak,
(5) İşyerinde ve çalışma alanlarında iş sağlığı ve güvenliği koşullarının belirlenmesini, risk analizi ve değerlendirmesi çalışmalarının yapılmasını ve birimler arasında bu konudaki koordinasyonu sağlamak,
(6) İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri kapsamında, çalışanların sağlık gözetimi ve çalışma ortamının gözetimi ile ilgili işverene rehberlik yapmak,
(7) İş güvenliği faaliyetlerinin planlanmasını, uygulanmasını izlemek, aksaklıkları gidermek, çözüm önerileri sunmak,
(8) Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda bilgilenmelerini ve bilinçlenmelerini sağlamak amacıyla verilecek eğitimleri Eğitim İşleri Bürosu ile birlikte planlamak ve koordinasyonunu sağlamak,
(9) İş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması ve geliştirilmesi ile ilgili yayınlar yapmak, materyal (afiş, kitap, film vb.) hazırlanması konusunda çalışmak, temin edilmesini sağlamak, seminer, bilgi paylaşımı ve panel gibi etkinlikler düzenlenmesini sağlamak, gelişen iş güvenliği faaliyetlerinin çalışanlara duyurulmasını sağlamak ve faaliyetlerle ilgili olarak üçüncü kişilerle iş birliği yapmak,
(10) Çalışanların periyodik muayenelerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
(11) Çalışanların genel kişisel koruyucu donanımlarının (yazlık-kışlık iş kıyafeti, iş ayakkabısı, bariyerli kep, reflektörlü file yelek, reflektörlü parka vb) alımına yönelik gerekli rehberliği yapmak,
(12) Belediye bünyesinde sağlıklı ve güvenli iş yerlerinin oluşturulması, iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenebilmesi için İş Sağlığı ve Güvenliği kültürünü oluşturmak,
(13) İş kazalarının önlenmesi için kullanılan iş güvenliği malzemelerindeki teknolojik gelişmeleri izlemek,
(14) Meydana gelen ölümlü iş kazaları ile ilgili gerekli teknik inceleme ve araştırmayı yaparak rapor halinde başkanlık makamına sunmak,
(15) İş kazalarının nedenlerinin araştırılarak benzer iş kazalarının meydana gelmemesi için işyerlerinde yapılması gereken çalışmaları koordine etmek,
(16) İş güvenliği kurallarına uymayan ve çalışanlara can güvenliği endişesi duymadan çalışacak bir ortam sağlamayan işveren temsilcileri ile iş güvenliği malzemelerini kullanmayan ve iş güvenliği kurallarına uymayan çalışanları başkanlık makamına bildirmek,
(17) Belediye ve alt işverenlerince İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarına ilişkin gerekli önlemlerin alınmasına rehberlik etmek,
(18) Belediye ile alt işverenlerin İş Sağlığı ve Güvenliği faaliyetleri arasında koordinasyonu sağlamak,
(19) Alt işverenlerin, işveren adına yürüttükleri faaliyetlerinin İSG mevzuatı kapsamında denetlenmesini sağlamak,
(20) Mevzuat ve üst yönetimin İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarına ilişkin verdiği diğer görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
D-Maaş Şefliğinin Görevleri:
(1) Personelin mali hakları ile ilgili işlemleri yürütmek,
(2) Belediye müdürlüklerinin kadro cetvellerinde kayıtlı tüm personelin maaş işlemlerini yapmak,
(3) Kurum kadrolarında görevli tüm personelin atama, yükselme, kadro intibakı, yer değiştirme, hastalık, fazla çalışma, emeklilik ve disiplin cezası gibi konulara ilişkin ödeme işlerine ait tahakkukları yürürlükteki ilgili mevzuat çerçevesinde ve zamanında yapmak,
(4) Ödeme emri belgelerinin ödenmek üzere Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
(5) Personelin sosyal güvenlik kurumları ile ilgili işlemlerini yürütmek, şahıs sigorta prim bildirgelerini düzenleyerek zamanında ilgili kurumlara göndermek,
(6) Personelin icra, nafaka, mali vb. borçları ile belediyeye ilişkin borçlarının bordrolarından kesilmesini sağlamak,
(7) Personel ile ilgili mali konularda istenen bilgi, belge ve görüşleri hazırlamak.
Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11 - Müdürlüğün görev alanına giren görevler; müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelik, yeterlik, verimlilik, performans, başarı seviyeleri vb. yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.
(2) Müdürlük emrinde görevli personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Bu kapsamda personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
- Kendisine tevdi edilen işleri gecikmeksizin ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
- İş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Gerektiği ve görev verildiği durumlarda, ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar,
- Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,
- Faaliyeti ile ilgili amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz olarak hazırlar ve sunar,
- Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler,
- Verilen iş ve işlemleri direktife uygun olarak öngörülen bütçe sınırları içerisinde ifa eder,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, gerektiğinde raporlanmasını sağlar,
- Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı titizlikle tutar, usulüne uygun olarak muhafaza eder,
- Kullandığı araç, gereç, malzeme konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol edip ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir,
- Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
- Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler ile Yürürlük ve Yürütme
Tereddütlerin giderilmesi ve düzenleme yapılması
MADDE 12-Bu yönergenin yürütülmesinde ortaya çıkacak tereddütleri gidermeye ve ilave düzenlemeler yaptırmaya, Belediye Başkanı yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 13-Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kan unu, 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili personel mevzuatı hükümleri uygulanır.
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 14-Bu yönerge Ceylanpınar Belediye Meclisinin 02.09.2024 tarih ve 91 sayılı kararı ile kabul edilen İdari Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanmış olup, mevcut yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 15-(1) Bu yönerge, Belediye Başkanının onayı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16-(1) Bu yönerge hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
ONAY
…/…/2025
Av. Uğur KAHRAMAN
Belediye Başkanı