Fen İşleri Müdürlüğü 07 Mart 2025, 11:35
T.C.
CEYLANPINAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- Bu yönergenin amacı; Fen İşleri Müdürlüğünün görev alanını, yetki ve sorumluluklarını, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- Bu yönerge, Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3- Bu yönerge, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 02.09.2024 tarihli ve 91 sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen Ceylanpınar Belediye Başkanlığı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mer’i mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;
- a) Belediye : Ceylanpınar Belediyesini,
- b) Başkan : Ceylanpınar Belediye Başkanını,
- c) Başkan Yardımcısı : İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Müdürlük : Fen İşleri Müdürlüğünü,
- d) Müdür : Fen İşleri Müdürünü,
- e) Personel : Fen İşleri Müdürlüğü çalışanlarını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Müdürlüğün Görevleri
Kuruluş
MADDE 5- 5747 sayılı yasa ile kurulan Ceylanpınar İlçe Belediyesi’nde, Fen İşleri Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönerge hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 07.05.2014 tarih ve 28 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 6- Müdürlüğün görevleri:
- İlgili mevzuat ile Belediyenin görevlerinden sayılan veya Belediye Meclisi tarafından yapımı kararlaştırılan kamuya ait hizmet, sosyal ve kültür amaçlı binaların, kent donatılarının, üstyapı tesislerinin yapım, bakım, onarımları, kapalı ve açık spor alanları, altyapı tesisleri ve mevcut tesislerin yapım, onarım, hizmet ve bunlara ilişkin mal alımları ihalelerine ait her türlü etüt, rapor, yaklaşık maliyet, şartname ve protokolleri hazırlamak, ihalelerini gerçekleştirmek, 4734 ve 4735 sayılı Kamu İhale Kanunu ve yönetmelikleri gereği denetim, muayene, kabul ve diğer komisyonları teşekkül ettirip, bu işlerin tamamlanmasını sağlamak.
- Yukarıda sözü edilen işlere ait hak ediş ve kesin hesaplarını tetkik etmek ve onaylamak, geçici ve kesin kabullerini yapmak,
- Resmi ve özel kuruluşların veya vatandaşların yol kazı çalışmalarına ilişkin taleplerini değerlendirip, altyapı ruhsatlarını vermek ve bu ruhsatlara göre gerekli kontrolleri sağlamak,
- Kamuya ait diğer alt yapı kurum ve kuruluşları ile (BEDAŞ, İGDAŞ, Türk Telekom, İSKİ) yatırımlarda koordinasyon sağlamak ve bu kurumlara çalışmalar sırasında gerekli desteği sağlamak,
- İmar planlarında mevcut olan ana arter yollardaki problemleri tespit ederek Büyükşehir Belediyesindeki ilgili birimlere iletilmesini sağlamak,
- İlgili mevzuat gereği belediyenin sorumluluk sınırları içinde kalan alanlarda cadde, sokak, meydan vb. yerlerde alt ve üst yapı ile ham yolların açılmasını sağlamak, kentin imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak, yeniden yapılanma çerçevesinde yollar, alt geçitler, köprüler yapılmasını sağlamak,
- Belediye sınırları içerisindeki yeni yapılan yolları asfaltlamak, sorumluluğunda bulunan mevcut ve bozulan asfaltların onarılması çalışmalarını sağlamak,
- Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen taleplere, Müdürlüğün yürütmekte olduğu çalışmalar dâhilinde yardımcı olmak,
- Uygulama çalışmalarına yönelik yenilikleri ve gerekli araştırmaları, ön incelemeler yaptırarak idareye sunmak, maliyet hesapları yaparak onaylanan projelerin hayata geçirilmesini sağlamak,
- Belediye sınırları içerisinde, belirlenen plan ve program çerçevesinde bordür, tretuvar yapım ve bakımını sağlamak,
- Özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine ait binaların ve yapıların çevresinde bulunan tehlikeli duvar ve örgülerin şehir hayatı açısından tehlike arz etmesine rağmen mülk sahipleri tarafından yaptırılmaması durumunda ilgili müdürlük tarafından talep sonuç intikal ettikten sonra Fen İşleri Müdürlüğü’nce söz konusu işlerin gerçekleştirilip ortaya çıkan maliyetlerin mevzuattaki oranlar dahilinde tahakkukunun gerçekleştirilip tebliğinin yapılmasının ardından mali hizmetler müdürlüğüne tahsilatı için sevkini yapmak,
- Ceylanpınar Belediyesi’nin görev ve yetki kapsamında aydınlatma faaliyetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için ulusal ve uluslararası ilgili kurum ve kuruluşlar ve düzenlenen etkinliklere katılım sağlamak, üye olmak ve koordinasyonu geliştirmek,
- Konusu ile ilgili belediye gelir ve harcamalarının tahakkuklarını yapmak, Mali Hizmetler ile ilgili birime iletmek,
- Müdürlük iş, işlem ve hizmetleri ile ilgili vatandaş taleplerine hızlı ve zamanında cevap verebilmek için gerekli tedbirleri almak,
- Belediye meclisince karar verilmesi halinde ilgili kanunlar gereği müdürlüğün görevleri çerçevesinde ilçe sınırları içerisinde ve kardeş belediyeler bünyesindeki tüm kamu binalarına ait bakım, onarımları ve yeni hizmet binaları ile yol ve altyapı işlerini, bütçe imkânları çerçevesinde yapmak,
- Aylık ve yıllık çalışma raporları, müdürlük çalışmaları ile ilgili sunumları, müdürlüğe ait performans programını, stratejik plan doğrultusunda yıllık bütçe ve yatırım planlarını hazırlamak ve mali disiplini sağlamak,
- Yapılacak tüm proje ve imalatlarda 5378 Sayılı Engelliler Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre evrensel tasarıma uygun hareket etmek, erişilebilirlik ile ilgili komisyonlarda görev almak ve bu husustaki çalışmaları izleyerek, raporlar hazırlamak ve ilgili mercilere bilgi vermek,
- Meclis, Encümen, Sayıştay Başkanlığı ve diğer denetlemelerde sorumluluğu altındaki işler ile ilgili istenilen her türlü bilgi ve belgeyi temin etmek ve gerekli yerlere sunmak,
- Afet ve acil durum koordinasyon çalışmalarına personel desteği sağlamak,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri vermek, yazışmaları yapmak.
- İlgili müdürlüğün talebi doğrultusunda yıkım işlemi müdürlük imkânları ile yapılamayacak durumda olan yapı ve binaları hizmet alımı yöntemi ile yıktırmak,
- Bunlar dışında, mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile başkanlıkça verilen görevleri mevzuat çerçevesinde yapmak ve yürütmek,
- 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile ilçe belediyelerine verilen görev ve yetkilerden kendisini ilgilendiren konuları takip ederek yapmak ve yaptırmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teşkilat
MADDE 7-Fen İşleri Müdürlüğü idari teşkilatı müdür, diğer Personelden oluşur.
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 8- (1) Fen İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
- a) Fen İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanun’un atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
- b) Personel:Memur, işçi, sözleşmeli ve alternatif hizmet yöntemleri ile istihdam edilen tüm personeli kapsar.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9- Müdürün görevleri, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder,
- Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
- Müdürlüğün Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amiridir,
- Müdürlüğü ile üst makamlar ve diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,
- Müdürlük personelinin yetki dağılımını ve görev tanımlarını yazılı olarak yapar,
- Müdürlük personelinin yıllık izinlerini düzenler,
- Müdürlüğüne bağlı görevlerin yerine getirilmesi için gerekli denetimleri yapar.
- Müdürlük hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar,
- Müdürlüğün yazışmalarını yürütür, idarenin diğer idareler nezdinde idari ve mali işlemlerini izler ve sonuçlandırılmasını sağlar,
- İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi ve belge sağlar,
- Müdürlük bünyesinde görev yapan Büroların/Servislerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar,
- Müdürlüğün yıllık bütçe teklif tasarısını hazırlar, onaya sunar ve ayrılan ödeneğin programa göre sarf edilmesini sağlar,
- Müdürlüğün hizmet standartları tablosunu hazırlar,
- Müdürlüğün iş akış şemalarını düzenler,
- Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri, haciz varakaları ve üst yazılarını imzalayıp ilgililere tebliğ edilmesini sağlar,
- Birime yeni müdür atanması durumunda birimin devir-teslimini yapar. Devredilen ve devralınan işlemler konusunda yetkili mercilere hesap vermekten sorumludur,
- Müdürlüğe gelen evrakların ilgili personele havalesini yapar,
- 4734 sayılı Kanuna göre gerektiği durumlarda Mal, Hizmet, Yapım ve Danışmanlık Hizmeti alımını yapar,
- İhale ve doğrudan temin dosyalarının en az iki nüsha olacak şekilde düzenlenmesini sağlar,
- Müdürlüğün 5018 sayılı Kanuna göre tüm taşınır ve taşınmaz işlemlerini yürütür,
- Meclisten çıkan tarifelerin uygulamasını sağlar ve denetler,
- Sorumluluk alanları içerisinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlar,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri verir, yazışmaları yapar,
- Ekonomik ömürlerini dolduran her türlü araç ve demirbaşın terkin işlemlerini yapar,
- Müdürlük personelinin işe devam-devamsızlığını kontrol eder,
- Disiplin amiri olarak gerektiğinde personele mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir,
- Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin amaçlara, iyi Mali Yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve Mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren İç Kontrol Güvence Beyanı düzenler ve Birim Faaliyet raporuna ekler. Aynı zamanda yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemeleri ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutar.
- Başkanlık tarafından yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
Müdürlüğe Bağlı personellerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10-
(1) Personel, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, zamanında ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.
(2) Personellerin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Yazışmaları takip etmek, havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak ve gerekli tenkitleri yerine getirmek,
- Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin Müdüriyet ve Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesini sağlamak,
- Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdüriyet Makamına önerilerde bulunmak,
- Kendisine bağlı personeli mevzuat ve üstlerin talimatları doğrultusunda sevk ve idare etmek,
- Müdür tarafından verilen diğer görevleri ifa etmek,
- Evrakların usulüne uygun havale edilmesi, takibinin yapılması ve gerektiğinde ilgiliye bilgi verilmesini sağlamak,
- İvedi ve günlü evrakların zamanında yetkili kişi ya da kurumlara ulaşmasını sağlamak,
- Büronun iş ve işlemlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,
- Evrakların dosyalanarak arşivlenmesi işlemlerini takip etmek,
- Büro ile üst amirleri arasındaki koordinasyon ve iletişimi sağlamak,
- Müdürlüğün aylık faaliyetinin hazırlanmasını sağlamak,
- Yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumludur,
- Kendine verilen işleri, ilgili mevzuata uygun uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak,
- Resmi kurum ve kuruluşlar ile belediyenin müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara müdürden önce paraf ya da imza atmak,
- Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler alarak uygulama birliğini sağlamak ve personel arasındaki görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları mevzuat ve üstlerinin çizdiği sınırlara uygun gidermek.
Müdürlüğe Bağlı Büroların/Servislerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11 – (1) Fen İşleri Müdürlüğü’ne bağlı büroların/Servislerin görev, yetki ve sorumlulukları:
- İdari İşler Bürosunun/ Servisinin Görevleri:
- Birime gelen evrakları EBYS ortamında ilgili SDP koduna göre dosyalamak,
- Müdürlük makamı tarafından verilen talimatlar doğrultusunda kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapmak,
- Müdürlüğe bağlı olarak çalışan personelin puantajlarını ve gereken evraklarını düzenlemek,
- Personel giriş/çıkışlarının, puantajlarının, mesailerinin, özlük dosyalarının, yıllık izin ve raporlarının takibini yapmak, gerektiğinde uyarılarda bulunmak ve düzenli aralıklarla amire rapor olarak sunmak,
- Üstlerinden aldığı emir ve görevleri ilgili mevzuat çerçevesinde zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,
- Müdürlük Makamına iletilen şikâyet ve dileklere ilişkin her türlü talebin hizmet standartları kapsamında yasal süresi içerisinde sonuçlandırılmasını sağlamak.,
- Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslara Dair Yönetmelik” çerçevesinde gerekli özeni göstererek yapmak,
- Müdürlüğe gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek ve gerekli işlemleri yapmak,
- Müdürlükten çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kurallarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, ilgili yere gönderilmesini sağlamak,
- Dosya dolaplarını her an tertipli ve düzenli tutarak, evrakın dosyasında anında bulunması için gerekli tedbirleri almak,
- Vatandaşlardan gelen başvurularda, onları yönlendirmek ve bilgilendirmek,
- Vatandaş taleplerinin karşılanması için belediye birimleri ve ilgili dış birimlerle gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,
- Müdürlüğe ait faaliyet raporunu oluşturmak (haftalık, 3 aylık, 6 aylık, 9 aylık),
- Sorumlu olduğu alanlarda görev yapan personelin çalışma, verimlilik ve performanslarını takip etmek ve rapor halinde amirine sunmak,
- Müdürlük bünyesinde yapılan ihale dokümanlarını hazırlamak,
- Yapılan ihalelerin hak ediş dosyalarını hazırlamak ve takip etmek,
- Yıllık çalışma planı kapsamında yapılacak ihaleleri, Stratejik Planda yer alan Performans Hedeflerini gözeterek 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu çerçevesinde planlamak, ilgili evraklarını hazırlamak ve sonuçlandırmak,
- Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak, yıl içerisindeki eksilmeleri takip etmek ve gerektiğinde bütçe kodları arasında aktarım işlemlerini yapmak,
- İhale dosyalarının arşivleme işlemlerine uygun olarak muhafazasını temin etmek,
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında yapılacak mal, hizmet, yapım ve danışmanlık alımlarında; kamu kaynaklarını verimli ve etkin bir şekilde kullanmak, piyasa araştırma süreçlerini titizlikle yürütmek, ilgili personelin özenle çalışmasını sağlamak,
- Müdürlük taşınır kayıtlarını düzenli bir şekilde tutmak, takip etmek ve zimmetlerini zamanında yapmak, periyodik olarak sayım işlemlerini gerçekleştirmek,
- Ekonomik ömrü bitmiş olan demirbaşların hurdaya ayırma işlemlerini yürütmek,
- Stok kontrollerinin ve malzeme sayımlarının zamanında yapılmasını sağlamak,
- Yol Bakım ve Onarım Bürosunun/Servisinin Görevleri:
- Belediye sınırları içerisinde yürürlükteki imar planlarına uygun olarak yeni yolların yapılması ve mevcut yolların onarılmasını sağlamak.
- Gerekli yerlere istinat duvarı yapılmasını sağlamak.
- Yaya ve araç trafiği ulaşımının rahatlıkla sağlanması için köprü, kavşak, alt-üst geçit yapımı ve yayalaştırma uygulamaları yapmak.
- Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,
- Görev ile alakalı malzemelerin depolarda tükenmeden önce temini için gerekli önlemleri almak ve gereğince kullanmak,
- Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun şekilde yapımını sağlamak,
- Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesine ve tesviyelerin yapılmasına, mevcut yolların imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,
- Belediyenin sorumluluğu altında bulunan cadde ve sokaklardaki yolların yapımı,
- Açılan yolların bordürlerinin döşenmesi ve tretuvar dolgularının yapılmasını sağlamak,
- İhale suretiyle yaptırılan yol bakım ve onarım faaliyetlerinin kontrollüğünü yapmak,
- Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
- Altyapı ve Ruhsat Bürosunun/Servisin Görevleri:
- Altyapı kurumlarının çalışmaları için ruhsat tanzim etmek, vatandaşlara ait kazıları incelemek, bunlara ruhsat vermek, kontrol ve kabulünü yapmak, altyapı kurumları ve vatandaşlarca yapılacak kazılarda, kazıların süresinde bitirilmesi ve her türlü emniyet tedbirlerinin alınmasını sağlamak,
- Altyapı kurumlarının yatırımlarını AYKOME kararlarına uygun yapılmasını sağlamak, denetlemek, eksikliklerini gidermek, gerekiyorsa cezai işlem uygulamak.
- Altyapı çalışmalarının bitimine müteakip kontrol ve kabulünü yapmak veya eksiklikleri tespit etmek,
- İlçeye hizmet veren diğer altyapı kurumlarına (Büyükşehir Belediyesi, ŞUSKİ, DEDAŞ, TELEKOM, AKSA DOĞALGAZ, vb) ilişkin eksiklikleri tespit etmek, eksikliklerin giderilmesi için ilgili kurum ve kuruluşlar ile yazışma ve görüşme yapmak,
- Eksiklikler ilgili altyapı kurumlarınca giderilmediği takdirde bu eksiklikleri alternatif hizmet yöntemleri ile gidermek ve masraflara ilişkin ilgili kurum veya kuruluşlara cezai işlem tesis etmek,
- Taraflarca altyapı çalışmaları ve ruhsatlarına ilişkin tebliğ edilen yazılı ve/veya sözlü müracaatları incelemek ve sonuçlandırmak,
- Altyapı kazıları ile alakalı ilgili sisteme veri girişlerini yapmak,
- Büro faaliyetlerini etkili yöntemler ile tutarak; periyodik olarak müdürlüğe bilgi ve rapor sunmak.
- Park ve Bahçeler Bürosunun/Servisinin Görevleri:
- Cadde, sokak, meydan ve refüjlerde ağaçlandırma ve yeşillendirme çalışması yapmak,
- Parklar, çocuk oyun alanları, çocuk oyun grupları, spor aletleri, yürüyüş yolları, spor alanları ve yeşil alanların bakım, onarım ve iyileştirme çalışmalarını yapmak
- Parkların temizliğini yapmak
- Bölgedeki tüm ağaçların hem daha sağlıklı büyüyebilmesi hem de yaya yolları, apartman önleri gibi alanlarda vatandaşları rahatsız etmeyecek forma getirilmesi amacıyla budamalarını yapmak,
- Yeşil alanlar ile ağaçlar ve süs bitkilerinin periyodik olarak belirlenen zamanlarda sulama, gübreleme, ilaçlama ve çapalama işlemlerini yapmak
- Parklarda bulunan tüm yapısal peyzaj donatılarına (Aydınlatma elemanları, çocuk oyun elemanları, pergola, kameriye, bank, çöp kutusu, bilgilendirme panosu vb.) zarar verilmesi durumunda gerekli inceleme ve tespitleri yaparak yasal takip başlatmak, gerekli cezai yaptırımı uygulatmak
- Park, bahçe, refüj vb. alanlardaki çiçeklendirme çalışmalarına yönelik bitkisel materyal üretimi yapmak veya yaptırmak,
- Vatandaşların talepleri doğrultusunda bakım, budama, kesim, ilaçlama, sulama vb. işleri yapmak,
- Yıl içerisinde mevcut park ve yeşil alanların bakımı ile aydınlatma ve sulama sistemlerinin onarım işlerinin yanı sıra; okul, cami ile diğer kamu kuruluşlarına çevre düzenlemeleri konusunda yardımcı olmak
- Yapım Hizmetleri Bürosunun/Servisinin Görevleri:
- Müdürlükçe ihale edilen her türlü alım, yapım hizmet ihalelerinin ihale dosyalarını hazırlamak, keşif ve şartnamelerini tanzim etmek, gerekli onaylarını alarak sonuçlandırmak
- Ara ve kesin hak edişleri denetim mühendisi nezaretinde tetkik etmek, hak edişlerle ilgili olarak iş mahallinde gerekli incelemeleri yapmak, tespit edilen eksiklikleri gidermek ve yapılan hataları düzeltmek suretiyle hak edişleri onaylamak
- Hak edişlerde süre uzatımı, ceza teminat kesintisi konuları ile farklarına ait hesapları incelemek ve kesin şeklini vermek, fiyatı belli olmayan işler için veya gerek görüldüğünde yeni fiyat analizleri oluşturmak veya diğer kurumlardan bu konuda yapılmış analizleri temin etmek ve kullanmak
- Yapım ve hizmet ihalelerinin sonuçlarının 506 sayılı S.S.K Kanununa göre bildirimini yapmak aynı kurumdan ilişiksiz belge istemek ve yüklenici veya taşeronun kesin teminatının çözülmesini sağlamak.
- Tahakkuk müzakereleri ve ödeme emirlerini ilgililere tebliğ etmek.
- Şikâyet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırmak.
- Yüklenici firmaların ve bu firmalarda görev yapan teknik personelin iş bitirme, iş deneyim ve iş yönetme belgelerini sicillerini tanzim etmek.
Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 12- (1) Müdürlüğün görev alanına giren görevler; müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelik, yeterlik, verimlilik, performans, başarı seviyeleri vb. yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.
(2) Müdürlük emrinde görevli personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Bu kapsamda personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
- Kendisine tevdi edilen işleri gecikmeksizin ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
- İş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Gerektiği ve görev verildiği durumlarda, ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar,
- Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,
- Faaliyeti ile ilgili amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz olarak hazırlar ve sunar,
- Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler,
- Verilen iş ve işlemleri direktife uygun olarak öngörülen bütçe sınırları içerisinde ifa eder,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, gerektiğinde raporlanmasını sağlar,
- Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı titizlikle tutar, usulüne uygun olarak muhafaza eder,
- Kullandığı araç, gereç, malzeme konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol edip ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir,
- Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
- Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler ile Yürürlük ve Yürütme
Tereddütlerin giderilmesi ve düzenleme yapılması
MADDE 13-Bu yönergenin yürütülmesinde ortaya çıkacak tereddütleri gidermeye ve ilave düzenlemeler yaptırmaya, Belediye Başkanı yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14-Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kan unu, 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili personel mevzuatı hükümleri uygulanır.
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 15-Bu yönerge Ceylanpınar Belediye Meclisinin 02.09.2024 tarih ve 91 sayılı kararı ile kabul edilen İdari Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanmış olup, mevcut yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 16-(1) Bu yönerge, Belediye Başkanının onayı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17-(1) Bu yönerge hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
ONAY
…/…/2025
Av. Uğur KAHRAMAN
Belediye Başkanı