Belediye Başkanlığı 07 Mart 2025, 11:58
T.C.
CEYLANPINAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İmza Yetkileri Yönergesi
Amaç
Madde 1-Bu Yönergenin amacı; Ceylanpınar Belediye Başkanlığında imzaya yetkili makamları belirlemek, verilen yetkileri belli ilkelere bağlamak, yöneticilik sıfatı bulunanlara yetki devri yoluyla hizmetlerde ve iş akışında üst makamların önemli konularda daha etkin kararlar almasını kolaylaştırmak için kendilerine zaman kazandırmak, hizmetlerde sürat ve verimliliği artırmaktır.
Kapsam
Madde 2-Bu Yönerge, Ceylanpınar Belediye Başkanlığının görev ve sorumluluğu altında bulunan hizmetleri yerine getirecek görevlilerin ve imza yetkilerinin belirlenmesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 42’nci maddesi ile devri öngörülen yetkinin tam ve etkin olarak kullanılmasına ilişkin esasları kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönerge, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 42’nci maddesi ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile belediye başkanının görevlerini düzenleyen diğer mevzuatın ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Yönergede yer alan kavramların tanımları aşağıda belirtilmiştir:
Başkanlık: Ceylanpınar Belediye Başkanlığını
Başkan: Ceylanpınar Belediye Başkanını
Başkan Yardımcısı: Ceylanpınar Belediye Başkan Yardımcısını
Teftiş Kurulu Müdürü: Ceylanpınar Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürünü
Birim: Belediye Meclis Kararı ile norm kadro esaslarına göre kurulmuş hizmet Birimini,
Birim Amiri: Ceylanpınar Belediye Başkanlığı birim müdürlerini ifade eder.
İdari İşlem: İdarenin hukuki sonuç doğurmaya yönelik bir irade açıklamasıdır. İdari işlemler yetki, şekil, usul, amaç, konu unsurlarını içerir.
İdari karar: İsmen belirlenmiş bir kişi veya belli bir duruma ilişkin olan idari işlemlerdir. Diğer bir ifadeyle, idari kararlar, belli kişilere ilişkin hukuki sonuçlar doğurmaya yönelik kamu gücü ayrıcalıkları içeren irade açıklamalarıdır. Örneğin, memur atama, memuru emekliye sevk gibi.
Yetki: Bir idari makamın belirli bir işlemi yapabilme ehliyetidir. Yetki, idari makamda bulunan kişi veya kişilerin kamu tüzel kişisi adına hukuki işlemler yapabilme ehliyetidir.
Yetki Devri: Bir makamın veya bir kişinin karar alma yetkisinin bir başkasına devridir. Yetki devrinde, yetkisini devreden, yetki devri kaldırılıncaya kadar devrettiği yetkisini kullanamaz, yapılan işlem kendisine yetki devredilenin işlemidir. Karar alma yetkisi, devreden makamdan çıkıp devredilen makama geçmektedir.
Vekalet: Bir idari makamın asıl sahibi olan kişi, izin, hastalık, yurt dışında bulunma gibi çeşitli sebeplerle yetkilerini geçici olarak kullanamaz durumda ise bu süre içinde bu makama asıl görevi dışında bir başkasının geçici olarak bakmasıdır. Diğer taraftan, idari makamın asıl sahibi olan kişinin, görevi, ölüm, emeklilik, istifa, azil ve benzeri sebeplerle sona ermiş ve/veya makamın boş olması, ancak yerine yeni görevli henüz atanmamış veya atanan görevli henüz görevine başlamamış ise, kamu hizmetlerinin devamlılığını sağlamak için bu makama geçici olarak birinin bakması hali de vekalet olarak tanımlanmaktadır.
Genel İlkeler ve Sorumluluk
Madde 5- İmza yetkisi, ilgili yöneticilere, bu Yönergede belirtilen sınırlamalar içerisinde 5393 sayılı Belediye Kanunu 42. Maddesindeki “Belediye başkanı, görev ve yetkilerinden bir kısmını uygun gördüğü takdirde, yöneticilik sıfatı bulunan belediye görevlilerine devredebilir.”, düzenlemesi kapsamında devredilmiştir.
Yönergeyle, imza yetkisinin ve yetki devrinin kullanılması hususunda aşağıdaki temel ilke ve sorumluluklar belirlenmiştir:
- Yetkilerin, sorumlulukla dengeli, eksiksiz ve doğru kullanılması esastır.
- Bu Yönerge ile devredilen yetkiler her aşamada Belediye Başkanının onayı ile geri alınabilir. Verilen bu yetkileri kullananlar, kullandıkları yetkiler nedeniyle doğacak her türlü sorumluluğu kabul etmiş sayılırlar.
- Yetki devredilenlerin bu yetkiyi bizzat kullanması esastır.
- İmza yetkisi kullanan her makam, imzaladığı yazılardan ilgili üst makamların ve ilgili birimlerin bilgilendirilmesi gereken konularda zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
- Bütün yazışmalar; Cumhurbaşkanlığını tarafından yayınlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik’te belirlenen usul ve esaslara uygun olarak yapılır.
- Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasından ve Yönergeye göre hareket edilip edilmediğini kontrolden ilgili birim amirleri ve başkan yardımcıları sorumludur.
- Birim amirleri, birimlerinden çıkan tüm yazılarla ilgili, her türlü iş ve işlemlerden ve yazıların içeriğinden sorumludurlar. İdari işlemi yürüten birim, doğrudan Başkanlık Makamına bağlı ise ilgili idari işlem müdür tarafından tesis edilir. (Belediye başkanlığını vekâlet ilişkisi ile temsil eden avukatlara yönetmelikte tanınan yetki ve sorumluluk ile her avukat attığı imzadan bizzat sorumlu tutulmuştur.)
- Yazılar varsa ekleri ile birlikte, öncesi olanlar veya incelemeyi gerektirenler ise dosyasıyla birlikte sunulur. Yazı ekleri başlıklı, ek numaralı ve onaylı olur.
- Bu Yönerge doğrultusunda birimler kendi aralarında, yönetmeliklerinde ayrık tutulan konular hariç, doğrudan yazışma yapabilirler.
- Kamu Hizmetlerinin Uygulanmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik gereğince; Belediyemiz birimleri kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılmasına ilişkin iş ve işlemlerin yerine getirilmesinden görevli ve sorumludurlar.
- Belediye içi yazışmalarda, imzalar “Başkan adına” atılamaz. Yazılar, Belediye Başkan Yardımcıları veya birim müdürleri tarafından imzalanır.
- Belediye Başkanının görevde bulunmadığı zamanlarda Belediye Başkanının yetkileri Belediye Başkan Vekili tarafından kullanılacaktır.
- Yazışmalar, hiyerarşik kademelerden, görevli ve sorumlu personelin imzası veya parafı alınarak, ekleri varsa ekleriyle birlikte üst makamların imza ve onayına sunulur.
- Yetki devrine göre “Başkan adına” imza yetkisi alanlarca (Belediye Başkan Yardımcıları), bu yetkiye dayanılarak yapılacak kurumlar arası tüm yazışmalarda bu husus belirtilmek üzere kısaltılmış olarak “Başkan a.” ibaresi kullanılır.
- Birim müdürlerinin izin, rapor, geçici görev ve benzeri sebeplerle görevleri başında bulunmadığı zamanlarda, bunların vekilleri imza yetkilerini kullanır. Müdür vekilleri tarafından atılan imzalarda, bu durum “Müdür V.” Şeklinde belirtilir.
- Başkanlık Makamı veya birim müdürü onayıyla veya kendi özel mevzuatına göre görev yürüten müfettiş, avukat gibi görevlilerin, üstlendikleri görevin ifasıyla sınırlı olmak şartıyla, yazışma, araştırma, bilgi veya belge isteme yetkisi kendi imzasıyla yerine getirilebilecektir. Personel çalıştırmaya dayalı hizmet alımları kapsamında, belediye şirketinde istihdam edilen personelin görev yeri değişiklikleri ile izin haklarının kullanılması, Belediyemiz yöneticilerinin talebine istinaden, şirket yöneticileri tarafından yerine getirilecektir.
- Birim amirleri bütün iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesinden sorumludur. Başkan yardımcılarına organizasyon şemasında kendilerine bağlı birimlerle ilgili yetki devri yapılmış olup, başkan yardımcıları iş ve işlemleri sürekli gözetim ve yakın denetim altında bulundurarak, hizmetlerin ve görevlerin mevzuata uygun ve verimli yürütülmesinden ve denetiminden sorumlu kılınmışlardır.
- Bu Yönerge ile verilen yetkilerin tam ve doğru olarak kullanılmasından ve uygulamanın yönergeye uygunluğunun denetlenmesinden ilgili imza yetkilileri sorumludur.
- 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamındaki evrakın takibi ve sonuçlandırılması ilgili müdürlüğün sorumluluğundadır.
İmza Yetkilileri
Madde 6- Ceylanpınar Belediye Başkanlığı tarafından yürütülecek iş ve işlemler nezdinde kullanılacak yetkiye esas görev unvanları aşağıda belirtilmiştir. Söz konusu unvanda görev yapanlar, başkaca herhangi bir yetki devri yapmaksızın Yönergede belirtilen işlemleri doğrudan kendileri tarafından imzalayacaklardır.
- a) Başkan
- b) Başkan Yardımcıları
- c) Müdürler
Başkan Tarafından İmzalanacak Yazılar ve Onaylar
Madde 7- (1) Aşağıdaki yazılar doğrudan Belediye Başkanı tarafından imzalanacaktır.
- Cumhurbaşkanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı, Bakanlıklar ile bağlı, ilgili kurum ve kuruluşların en üst yetkilisinin imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplarla beraber her türlü görüş ve teklifleri içeren yazılar,
- Genelkurmay Başkanı ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine yazılan yazılar, Sayıştay Başkanlığından gelen yazılara verilecek cevaplar, Valilik ve Kaymakamlık imzası ile gelen yazılara Başkanın görüş ve tekliflerini içeren cevabi yazılar,
- Büyükelçiliklerle ve Başkonsolosluklarla yapılan yazışmalar (personelin çalışma belgeleri dışında), Uluslararası kuruluşların başkan veya genel sekreterlerine yazılan cevabi yazılar,
- “Şifreli”, “Çok Gizli” işaretli yazılar ile Başkan adına gelen yazılara verilecek cevaplar,
- Soruşturma ve araştırma onayları, görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları,
- Belediye Meclisi gündemine alınacak teklif yazıları ile Meclis kararlarının iade ve görüldü yazıları,
- Belediye Encümeninde görüşülecek konuların Encümene havale onayları,
- Stratejik plan, performans programı, bütçe çağrısı, yıllık faaliyet raporu, yatırım programı ve bütçe genelgeleri ile tebliğler,
- Belediye teşkilatı ve bağlı kuruluşlarıyla Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin faaliyetleri ile ilgili her türlü iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş onayları,
- Memur personelin; ilk ve açıktan atama onayları, kurumlar arası gelen nakil ve açıktan atama onayları ve kurum dışı tüm atama, nakil ve yer değiştirme onayları ile aday memurların asalet tasdikine ilişkin onayları,
- Devlet memurluğunun sona erme ve memurluktan çıkarma onayları, disiplin soruşturması neticesi Devlet memurluğundan çıkarılma tekliflerinin Yüksek Disiplin Kuruluna havale onayları,
- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68. maddesi gereğince yapılan tüm derece terfi ve kadro nakli onayları, aday memurların asalet tasdik onayları,
- Taşınmazlarla ilgili Başkanlık Kıymet Takdir Komisyonu kurulmasına ilişkin onaylar,
- Yurt dışı görevlendirme onayları,
- İlgili mevzuata uygun olarak oluşturulması gereken sınav komisyonunda görevlendirilecek personelin onayları,
- Başkan Yardımcıları ile organizasyon şemasında doğrudan Başkana bağlı birim müdürlerinin izin, rapor, eğitim ve yurt içi/yurt dışı görevlendirme onayları, ücretsiz izin onayları, mazeret izni onayları,
- Başkan Yardımcılarının herhangi bir nedenle (yıllık izin, rapor, geçici görev, ücretsiz izin, mazeret izni yurtiçi/yurtdışı eğitim/brifing/toplantı/panel vb.) görevinde bulunamaması nedeniyle oluşacak vekâlet ihtiyacında, vekâlet belirleme işleminin onayı,
- Kanun yollarına gidilmesinden vazgeçme onayları, dava açma ve davanın müracaata bırakılması onayları,
- Toplu İş Sözleşmesi ile Sosyal Denge Tazminatı Sözleşmesi müzakerelerine katılım yetki onayı,
- 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’ndan kaynaklanan “İta Amirliği” yetkisine ait işlemlere ilişkin onaylar,
- 4735 sayılı Kanun kapsamı dışındaki sözleşme ve protokollerin kabul ve iptal onayları,
- Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğin 38 inci maddesi gereği evrak imha listelerinin nihai imha karar onayları,
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, ikincil ve üçüncül düzey mevzuatına göre, Belediyenin “Üst Yöneticisi” sıfatıyla imzalanması gereken yazı ve onaylar (Harcama yetkilisine bu Kanunla tanınan yetki ve imzalar hariç),
- 4734 sayılı Kamu İhale Kanunundaki yetki ve sorumluluklarından kaynaklanan, içeriği gereği bizzat Belediye Başkanının imzasını gerektiren işlemlere ilişkin onay ve yazılar (İhale yetkilisine bu Kanunla tanınan yetki ve imzalar hariç) ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilen ihale yasağı ile ilgili yazılar,
- İmar planları ve plan tadili onayları,
- Organizasyon yapısı ile ilgili onay ve kararlar,
- Belediye Meclisi toplantı gündemi yazıları ile Meclis kararlarının onaylanması için Kaymakamlığa gönderilen yazılar,
- Yukarıda belirtilenlerin dışında ilgili mevzuat gereği Başkan tarafından imzalanması gereken ve yetki devri mümkün olmayan diğer yetki ve yazılar.
Başkan Yardımcılarının İmzalayacağı Yazılar ve Onaylar
Madde 8- Başkan yardımcıları görev bölümüne göre ilgili aşağıdaki yazıları imzalayacaklardır:
- Başkanın imzalayacakları dışında kalan bir direktifi, görüş ve öneriyi içeren genelge ve yazılar,
- Bakanlıklardan bakan imzası dışında gelen yazılara verilecek cevaplar,
- Bölge İdare Mahkemesi ve İdare Mahkemelerine, Adli Yargı Mahkemelerine, İcra ve İflas Müdürlüklerine ve Cumhuriyet Başsavcılıkları tarafından istenilen yazılara verilecek cevabi yazılar,
- Valiliklerden Vali Yardımcısı imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplar ile valiliklere yazılan, icra niteliği taşıyan ve Başkanlık görüşü içeren yazılar, Vali imzası ile gelenler hariç, vali yardımcısı ve İl Müdürlükleri ile yapılan rutin yazışmalar,
- Kaymakamlıktan Kaymakam imzası ile gelen yazılar ile Kaymakamlık Makamından talep edilen bilgi veya belgelere yönelik hazırlanan cevabi yazılar, ilgili müdürlüğün bağlı olduğu başkan yardımcısı tarafından imzalanacaktır,
- Başkanın imzasını gerektirmeyen ve hizmet akışı ile ilgili Başkan adına yazılan dış yazışmalar,
- Başkan adına işyerlerinin açma çalışma ruhsatları ve yetkide paralellik ilkesi gereği iptal/geri alma işlemleri,
- Başkana sunulacak brifinglerin hazırlık çalışmalarını başlatma emir ve bildirileri,
- Stratejik plan, performans programı, bütçe çağrısı ve yıllık faaliyet raporu ile alakalı tebliğ yazıları,
- Evrak imha listelerinin nihai imha karar onayları ile Evrak Ayıklama ve İmha Komisyonu teşkili onayları,
- Müfettiş ve iç denetçi rapor sonuçlarının izlenmesi,
- Kendisine bağlı müdürlüklerin iç hizmet akışı ve düzenlenmesine ilişkin yazılar,
- Kendine bağlı birimler arasında iç koordinasyonu sağlayıcı yazı veya talimatlar,
- Kendisine bağlı müdürlüklerin faaliyetiyle ilgili konularda bütün kamu kurum ve kuruluşlarına yazılan bilgilendirme yazıları,
- Memur, işçi ve sözleşmeli personelin askere gidiş ve askerden dönüşte göreve başlatılmaları için alınması gereken ayrılış ve başlayış onayları
- İşçi personelin, kadro müdürlükleri tarafından düzenlenen (toplu) yıllık izin listelerinin onayları ve Toplu İş Sözleşmelerinden kaynaklanan sendikal izin onayları,
- Kendisine bağlı birimlerin topluca alınan yıllık izin teklif ve onay cetvellerinin ilgili kısmının imzalanması
- İşçi personelin Disiplin Kuruluna sevk onayları,
- Ücret karşılığı çalışan stajyer öğrencilerin müdürlüklerde görevlendirme onayları,
- 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 76. Maddesi ve diğer ilgili mevzuat uyarınca toplanması gereken Kent Konseyi ile ilgili koordinasyon görevi,
- 2886 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde yapılan kiralama sözleşmelerini imzalama yetkisi,
- 5393 sayılı Kanunun 26. maddesi gereğince Meclis Üyelerinin sorularına verilecek cevaplar
- Başvuru dilekçelerinin incelenmesi veya bilgi istenmesi için kuruluşlara veya ilgilisine yazılan yazılar, (İdari işlemi yürüten birim, doğrudan Başkanlık Makamına bağlı ise ilgili müdür)
Müdürlerin İmzalayacağı Yazılar
Madde 9- Aşağıdaki yazı ve onaylar birim müdürleri tarafından imzalanacaktır:
- Personelin topluca alınan yıllık izin onaylarının teklifi ve onaylandıktan sonra uygulanması, kendisine bağlı memur personelin 657/104. madde D bendi gereği talep ettikleri mazeret izinlerine ait dilekçelerine uygun görülüp, görülmediğine dair derkenar açıklaması getirilmesi,
- Kendisine bağlı personelin sağlık izinlerine ait yazılar, kendisine bağlı personelin yıllık izin onayları,
- Hak ediş dosyası ile ilgili Kesin Muayene Raporu, Hak ediş Raporu ve dosya ile ilgili diğer yazışmalar,
- Hizmet akışı ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik vb. mevzuat gereği imzalanması gereken yazılar,
- Personelin disiplin uygulamalarına ilişkin mevzuat gereği imzalaması gereken yazılar,
- Üst makama teklif yazıları,
- Müdürlük içi talimat yazıları,
- Muhtelif düzenlemelere ait bilgilendirme yazıları,
- Emir ve icra niteliği taşımayan müdürlükler arası yazılar,
- Müdürlükçe yeniden ilgi kurulan yazı ekleri, evrak suretleri parafı veya “aslı gibidir” onayı ile (“aslı gibi” onaylarını, şef veya zabıta amiri kadrosunda olan devlet memurları da imzalayabilir.)
- Maaş bordroları ve dosya ile ilgili diğer yazışmalar,
- Vekâlet bırakırken bir üst makama teklif yazısı,
- Dava dosyaları hakkında yazılan müdürlük görüşleri,
- Başkan Yardımcıları ve müdürler dışındaki personelin görev ve çalışma belgeleri
- Kıymetli evrak talebi, malzeme talep yazıları ve malzeme sarf raporu onayı,
- Müdürlüğün maaş ve ayniyat mutemetlerinin, ön mali kontrol yetkililerinin vb. teklif yazıları,
- Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri ile haciz varakaları ve üst yazıları,
- Devlet İhale Kanunu ve Kamu İhale Kanunu’na göre yapılan ihalelerde kesin ihale tebliği ve diğer yazışmalar,
- Memur personelin kademe ilerleme onay evraklarının tazmini,
- İşçi-memur-sözleşmeli personelin işe giriş, çıkış bildirgeleri,
- İşçi-memur maaş nakil ilmühaberleri,
- Daimî yevmiyeli kadrolu işçilerinin toplu sözleşmede belirtilen sendikal izin onayları dışındaki ücretli sosyal izin onayları,
- Tüm memur personelin yurt dışında geçirecekleri yıllık ve mazeret izinleri ile ilgili onay dışındaki yazışmalar,
- Hukuk İşleri Müdürlüğü tarafından birimlere gönderilen “Cevaplı Raporlar” da tenkit edilen konulara verilecek olan cevaplara ilişkin yazılar,
- İşin mahiyetine göre hazırlanacak özel, idari ve teknik şartnameler ve buna benzer tip şartnameler,
- Kesin teminat iadesi onayları, Geçici teminat iade yazıları,
- Müdürlük içi koordinasyonun temini ile ilgili teklif onayları,
- Hak ediş raporlarının onayları,
- Proje onayları,
- Birimi ile alakalı iç görevlendirme onayları,
- 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki ihalelerle ilgili olarak; gerekli yazışmaları yapmak üzere davet, ön yeterlilik, ön yeterliliği uygun görülmeyen teklif vermeye davet, aşırı düşük sorgulaması, komisyonların teklif veya başvuru ekinde yer alan belgelerin doğruluğunu teyit için gerekli gördükleri belge ve bilgilerin istenmesi yazıları, karar asıllarının tasdiki,
- 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamı dışındaki ihalelerle ilgili olarak, ihale sürecinde yapılan yazışmalar (ilan, davet yazıları... vs.), üzerinde ihale kalmayan isteklilere ait geçici teminat iade yazıları, birimlere gönderilen veya mahkemelerce istenen ihale ve encümen karar suretlerinin tasdiki,
- Üst amirlerin imzasını gerektiren yazıların parafları,
- Kendisine bağlı çalışan aday memurların asalet tasdik teklif yazıları, staj değerlendirme formlarının imzalanıp, onaya sunulması,
- Stajyer öğrencilerin staj sözleşmeleri, Kendisine bağlı çalışan stajyer öğrencilerin okullarına yazılan yazılar,
- İcra müdürlükleri veya başka kurumlardan, ilan edilmek üzere gönderilen yazıların ilan tutanakları ve ilgili kurumlara yazılan üst yazıları,
- Harcama Yetkilisi yetki ve görevinden dolayı imzalanması gereken evrak,
- 4734 sayılı Kanun kapsamındaki İhale Onay Belgeleri, İhale Komisyonu Kurulması onayları,
- 4734 sayılı Kanun kapsamındaki ihale şikâyet dilekçelerine cevap yazıları,
- Doğrudan temin yoluyla yapılacak işlere ait onaylar,
- İhale kararlarının nihai onayları,
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu’ndan kaynaklanan “İhale Yetkilisi” yetki ve görevlerine ilişkin onaylar,
- Kendisine bağlı personelin (vekâlet, izin, istirahat, refakat vb. durumlarda) alınması gereken izin ve vekalet onayları, senelik izin belgeleri,
- Taşınmaz edinimine, kiralanmasına veya kamu kaynağı kullanımına yönelik gerçek veya tüzel kişilerden gelen bireysel taleplere ilişkin cevabi yazılar.
- Ön ödeme (avans ve kredi) işlemlerine yönelik mutemet görevlendirilmeleri ile avans veya kredi işlemlerinin başlatılması için muhasebe yetkilisine yazılması
- Doğrudan belediye başkanına bağlı müdürlükçe yapılacak satın alma işlemlerinin ihtiyaç gerekçeleri ve alım onayları.
Mali iş ve işlemlerde birleşemeyecek görevliler
Madde 10-Mali işlemlerde birleşemeyecek görevler aşağıda sayılmıştır:
- Ödeme belgesi (ödeme emri ve muhasebe işlem fişi) imzalayacak harcama yetkilileri, bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi yani birim amiri olduğundan, kurumsal sınıflandırmanın dördüncü düzeyinde yer alan birimler, bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerini, bu birimlerin en üst yöneticileri de harcama yetkililerini ifade etmektedir. Dolayısıyla, başkan veya başkan yardımcılarına harcama yetkisinin birleştirilmesi suretiyle harcama yetkisi verilmeyecektir.
- Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemeyecektir. Diğer taraftan Mali Hizmetler Müdürlüğünde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamayacaktır.
- İhale yetkilileri, kendi imzalarıyla kurdukları ihale komisyonlarında, kontrol teşkilatında görev alanlar, muayene ve kabul komisyonlarında görev almayacaklardır.
- Taşınır kayıt yetkilisi ile kontrol yetkilisi aynı kişide birleşemeyecektir.
Mali iş ve işlemlerde dikkat edilmesi gereken diğer hususlar
Madde 11- Harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlilerinin, 657 sayılı Kanun’a tabi memur kadrosunda olmasına dikkat edilecektir.
- Harcama yetkilileri, kamu hizmetlerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamak amacıyla aşağıda belirlenen sınırlar dahilinde harcama yetkisini devredebilecektir.
- Harcama yetkisinin devri, yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, yapılacak kısmen veya tamamen yapılabilecektir.
- Her bir harcama işlemi itibarıyla, mal ve hizmet alımlarında iki yüz elli bin Türk Lirasını, yapım işlerinde ise bir milyon Türk Lirasını aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilmeyecektir.
- Harcama yetkisi devredilebilmesi için, yetki devrinin yazılı ve devredilen yetkinin sınırları açıkça belirlenmiş olması, Mali Hizmetler Müdürlüğüne yazılı olarak bildirilmesi gerekmektedir.
- Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idari sorumluluğunu ortadan kaldırmayacaktır.
- Harcama yetkilisinin kanuni izin, hastalık, geçici görev, disiplin cezası uygulaması, görevden uzaklaştırma ve benzeri nedenlerle geçici olarak görevinden ayrılması halinde ilgili harcama biriminin harcama yetkilisi vekaleten görevlendirilen kişi olacaktır.
İhale Komisyon Üyeliği Görevlendirmeleri
Madde 12- Belediyemizce yapılacak mal ve hizmet alımlarıyla, yapım işlerinin gerçekleştirilmesine yönelik ihale sürecinde, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 6.maddesine göre kurulacak ihale komisyonun oluşturulmasında, öncelikle, alımı yapacak müdürlükte görev yapan personelin seçilmesi esastır. Yeterli sayıda ve nitelikte personel bulunmaması durumunda, Başkan veya Başkan Yardımcısının onayı ile diğer birimlerden personel görevlendirilebilecektir.
İhale komisyonunda görev yapacak mali üyenin muhasebe veya mali işlerden sorumlu personelden seçilmesine dikkat edilecektir.
İhale komisyonunun uzman üyelerinin işin niteliğine uygun belirlenmesi ve gerektiğinde diğer birimlerden Başkan veya Başkan Yardımcısının onayı ile görevlendirilebilecektir.
Hukuki Görüş Talepleri
Madde 13- Mevzuata ilişkin tereddüt edilen konularda talep edilebilecek hukuki görüşler için aşağıdaki kurallara uyulması gerekmektedir:
- Mevzuatın uygulanmasına ilişkin tereddüt edilen hususlarda görüş taleplerinin, öncelikle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan (Yerel Yönetim Genel Müdürlüğü) yapılacaktır.
- Tereddüt edilen konuyla ilgili Yargıtay, Danıştay veya Sayıştay tarafından daha önce verilen emsal veya yerleşik içtihat olup olmadığı hususunda Hukuk İşleri Müdürlüğünden, Başkanlık Makamı oluru ile görüş talebinde bulunulacaktır.
- Kamu zararlarının tespit, takip veya tahsil yöntemleri, göreviyle ilgili konularda personel yargılanmalarına ilişkin soruşturma veya kovuşturma usulleri konularında, Hukuk İşleri Müdürlüğünden, Başkanlık Makamı oluru ile görüş talebinde bulunulacaktır.
- Başka bir kamu kurumunun görev alanına giren konularda ortaya çıkan mevzuat uygulamalarına ilişkin tereddütlerde ise ilgili müdürlük tarafından, Başkanlık Makamı oluru ile söz konusu idareden görüş talebinde bulunulacaktır.
- Müdürlüğün takdir yetkisinin olduğu alanlarda, takdir yetkisinin nasıl kullanılacağı yönünde görüş taleplerinde bulunulmayacaktır.
- Görüş talepleri, Başkanlık Makamı tarafından imzalanacak, Hukuk İşleri Müdürlüğü ise görüş taleplerini doğrudan ilgili müdürlüğe bildirecektir.
Genel Hükümler
Madde 14- Bu yönerge ile devredilen yetkiler, fiilen o görevi ifa eden personel için geçerlidir.
Madde 15 -Bu yönerge ile devredilen yetkiler her aşamada Başkanın onayı ile geri alınabilir.
Madde 16- Verilen bu yetkileri kullananlar, kullandıkları yetkiler nedeniyle doğacak her türlü idari, mali ve cezai sorumluluğu kabul etmiş sayılırlar.
Yürürlük
Madde 17-. Bu Yönerge, Ceylanpınar Belediye Başkanı tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Bundan önceki İmza Yetkilerine ilişkin 28.06.2024 tarihli İmza Yetkileri Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürütme
Madde 18- Bu Yönerge Ceylanpınar Belediye Başkanı tarafından yürütülür.
ONAY
…./……/2025
Av. Uğur KAHRAMAN
Ceylanpınar Belediye Başkanı