Afet İşleri Müdürlüğü 07 Mart 2025, 11:47
T.C
CEYLANPINAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- Bu yönergenin amacı; Afet İşleri Müdürlüğünün görev alanını, yetki ve sorumluluklarını, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- Bu yönerge, Afet İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3- Bu yönerge, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 02.09.2024 tarihli ve 91 sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen Ceylanpınar Belediye Başkanlığı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mer’i mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;
- a) Belediye : Ceylanpınar Belediyesini,
- b) Başkan : Ceylanpınar Belediye Başkanını,
- c) Başkan Yardımcısı : İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Müdürlük : Afet İşleri Müdürlüğünü,
- d) Müdür : Afet İşleri Müdürünü,
- e) Personel : Afet İşleri Müdürlüğü çalışanlarını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Müdürlüğün Görevleri
Kuruluş
MADDE 5- 5747 sayılı yasa ile kurulan Ceylanpınar İlçe Belediyesi’nde, Afet İşleri Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönerge hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 03.05.2023 tarih ve 50 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 6- Müdürlüğün görevleri:
- Afet Planları, Risk Yönetimi Planlarını geliştirmek ve İlçe Afet Planlarına katkı sağlamak,
- Afet yönetimi ve müdahalesi ile ilgili tatbikat planı hazırlamak ve uygulamak,
- Kurumun fiziksel ve personel sivil savunma güvenliğini sağlamak,
- Her türlü savunma, korunma ve sabotaj planlarını ilgi birimler ile koordineli bir şekilde hazırlayıp güncel halde bulundurmak,
- Afet öncesi ve sonrası ile ilgili hazırlıklar yapmak,
- Afet zararlarını azaltıcı yazılı ve görsel doküman hazırlamak,
- Afet gönüllüsü yetiştirmek,
- Afet ile ilgili kurum, kuruluş ve uzman kişiler ile ortak çalışmalar yapmak,
- Sivil toplum kuruluşları ile koordinasyon sağlamak, afet işleri ile ilgili hususlarda proje geliştirmek ve uygulamak,
- Müdahale ekipleri kurmak, eğitmek ve hazır bulundurmak,
- Yeterli idari, teknik ve meslek personelini görevlendirmek,
- Kaymakamlık ve AFAD başta olmak üzere bakanlık, meslek teşekkülleri, üniversiteler, diğer mahallî idareler, gönüllüler, uluslararası kurum ve kuruluşlar ile afet ile ilgili koordinasyonu sağlamak ve iş birliği yapmak.
- Afet ve acil durum öncesi, afet anı ve afet etkilerinin sona ermesine kadar geçen sürede afetin en az zararla atlatılması amacıyla Belediye birimleri ve bağlı Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak. Müdürlük afet halinde belediye ile çalışma yürüten diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları arasındaki koordinasyonu sağlamak.
- Aylık faaliyet raporlama yapılmasını sağlamak,
- Ceylanpınar Belediyesi Afet ve Acil Durum Müdahale Planını hazırlamak,
- Afetle ilgili çalışma gruplarını koordine etmek.
- Kaymakamlık tarafından hazırlanan TAMP Ceylanpınar Planının Belediyeyi ilgilendiren bölümlerini ilgili müdürlüklerle koordinasyon sağlayarak hazırlamasını sağlamak,
- İRAP ve TARAP düzeydeki diğer risk azaltma planları konusunda dış kurumlar ve
AFAD’ da bağlı Afet Tahliye ve Yerleştirme Planlama Grubunca oluşturulan kriterleri dikkate alarak afet ve acil durum toplanma alanlarının belirlemesini sağlamak, bu alanların ihtiyaçlarını ve fiziki alt ve üst yapısını hazır hâle getirilmesini sağlamak ve bu alanların toplanma alanı vasfını kaybedecek şekilde farklı bir amaç ile kullanılmasını engellemek,
- Barınma alanlarının belirlenmesi ve bu alanların ihtiyaçlarını ve fiziki alt ve üst yapısını hazır hâle getirilmesini koordine etmek.
- Afet ve acil durum, sivil savunma ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda Belediye adına sekretarya hizmetlerini yapmak.
- Afet ve acil durumlarda ilçe sınırları içerisinde vatandaşlara kurtarma, tahliye, beslenme vb. gibi konularda yardım faaliyetlerini koordine etmek,
- Afet ve acil durumlarda kullanılacak arama ve kurtarma malzemeleri ile halkın barınma, beslenme ve sağlık ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılacak gıda, araç, gereç ve malzemeler için depolar kurmak ve yönetimi sağlamak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teşkilat
MADDE 7- Afet İşleri Müdürlüğü idari teşkilatı müdür ve diğer Personelden oluşur.
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 8- Afet İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
- a) Afet İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanun’un atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
- b) Personel:Memur, işçi, sözleşmeli ve alternatif hizmet yöntemleri ile istihdam edilen tüm personeli kapsar.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9- Müdürün görevleri, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder,
- Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
- Müdürlüğün Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amiridir,
- Müdürlüğü ile üst makamlar ve diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,
- Müdürlük personelinin yetki dağılımını ve görev tanımlarını yazılı olarak yapar,
- Müdürlük personelinin yıllık izinlerini düzenler,
- Müdürlüğüne bağlı görevlerin yerine getirilmesi için gerekli denetimleri yapar.
- Müdürlük hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar,
- Müdürlüğün yazışmalarını yürütür, idarenin diğer idareler nezdinde idari ve mali işlemlerini izler ve sonuçlandırılmasını sağlar,
- İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi ve belge sağlar,
- Müdürlük bünyesinde görev yapan Büroların/Servislerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar,
- Müdürlüğün yıllık bütçe teklif tasarısını hazırlar, onaya sunar ve ayrılan ödeneğin programa göre sarf edilmesini sağlar,
- Müdürlüğün hizmet standartları tablosunu hazırlar,
- Müdürlüğün iş akış şemalarını düzenler,
- Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri, haciz varakaları ve üst yazılarını imzalayıp ilgililere tebliğ edilmesini sağlar,
- Birime yeni müdür atanması durumunda birimin devir-teslimini yapar. Devredilen ve devralınan işlemler konusunda yetkili mercilere hesap vermekten sorumludur,
- Müdürlüğe gelen evrakların ilgili personele havalesini yapar,
- 4734 sayılı Kanuna göre gerektiği durumlarda Mal, Hizmet, Yapım ve Danışmanlık Hizmeti alımını yapar,
- İhale ve doğrudan temin dosyalarının en az iki nüsha olacak şekilde düzenlenmesini sağlar,
- Müdürlüğün 5018 sayılı Kanuna göre tüm taşınır ve taşınmaz işlemlerini yürütür,
- Meclisten çıkan tarifelerin uygulamasını sağlar ve denetler,
- Sorumluluk alanları içerisinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlar,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri verir, yazışmaları yapar,
- Ekonomik ömürlerini dolduran her türlü araç ve demirbaşın terkin işlemlerini yapar,
- Müdürlük personelinin işe devam-devamsızlığını kontrol eder,
- Disiplin amiri olarak gerektiğinde personele mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir,
- Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin amaçlara, iyi Mali Yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve Mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren İç Kontrol Güvence Beyanı düzenler ve Birim Faaliyet raporuna ekler. Aynı zamanda yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemeleri ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutar.
- Başkanlık tarafından yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
Müdürlüğe Bağlı Büroların/Servislerin Görevi, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 – Afet İşleri Müdürlüğü’ne bağlı büroların/Servislerin görev, yetki ve sorumlulukları:
- A) İdari İşler Bürosu/ Servisinin Görevleri:
- Birime gelen evrakları EBYS ortamında ilgili SDP koduna göre dosyalamak,
- Müdürlük makamı tarafından verilen talimatlar doğrultusunda kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapmak,
- Müdürlüğe bağlı olarak çalışan personelin puantajlarını ve gereken evraklarını düzenlemek,
- Personel giriş/çıkışlarının, puantajlarının, mesailerinin, özlük dosyalarının, yıllık izin ve raporlarının takibini yapmak, gerektiğinde uyarılarda bulunmak ve düzenli aralıklarla amire rapor olarak sunmak,
- Üstlerinden aldığı emir ve görevleri ilgili mevzuat çerçevesinde zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,
- Müdürlük Makamına iletilen şikâyet ve dileklere ilişkin her türlü talebin hizmet standartları kapsamında yasal süresi içerisinde sonuçlandırılmasını sağlamak.,
- Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslara Dair Yönetmelik” çerçevesinde gerekli özeni göstererek yapmak,
- Müdürlüğe gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek ve gerekli işlemleri yapmak,
- Müdürlükten çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kurallarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, ilgili yere gönderilmesini sağlamak,
- Dosya dolaplarını her an tertipli ve düzenli tutarak, evrakın dosyasında anında bulunması için gerekli tedbirleri almak,
- Vatandaşlardan gelen başvurularda, onları yönlendirmek ve bilgilendirmek,
- Vatandaş taleplerinin karşılanması için belediye birimleri ve ilgili dış birimlerle gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,
- Müdürlüğe ait faaliyet raporunu oluşturmak (haftalık, 3 aylık, 6 aylık, 9 aylık),
- Sorumlu olduğu alanlarda görev yapan personelin çalışma, verimlilik ve performanslarını takip etmek ve rapor halinde amirine sunmak,
- Müdürlük bünyesinde yapılan ihale dokümanlarını hazırlamak,
- Yapılan ihalelerin hak ediş dosyalarını hazırlamak ve takip etmek,
- Yıllık çalışma planı kapsamında yapılacak ihaleleri, Stratejik Planda yer alan Performans Hedeflerini gözeterek 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu çerçevesinde planlamak, ilgili evraklarını hazırlamak ve sonuçlandırmak,
- Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak, yıl içerisindeki eksilmeleri takip etmek ve gerektiğinde bütçe kodları arasında aktarım işlemlerini yapmak,
- İhale dosyalarının arşivleme işlemlerine uygun olarak muhafazasını temin etmek,
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında yapılacak mal, hizmet, yapım ve danışmanlık alımlarında; kamu kaynaklarını verimli ve etkin bir şekilde kullanmak, piyasa araştırma süreçlerini titizlikle yürütmek, ilgili personelin özenle çalışmasını sağlamak,
- Müdürlük taşınır kayıtlarını düzenli bir şekilde tutmak, takip etmek ve zimmetlerini zamanında yapmak, periyodik olarak sayım işlemlerini gerçekleştirmek,
- Ekonomik ömrü bitmiş olan demirbaşların hurdaya ayırma işlemlerini yürütmek,
- Stok kontrollerinin ve malzeme sayımlarının zamanında yapılmasını sağlamak,Sivil Savunma ve Planlama Bürosu/Servisi Görevleri:
- Sivil savunma planlarını hazırlamak ve güncellemek,
- TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) ile ilgili planlamaları kurumda koordine etmek,
- Kurumun Afet Müdahale Planını hazırlamak veya hazırlatmak,
- Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,
- Başkan adına kurumun denetimine tabi işletme veya kuruluşlarda yürütülen afet, sivil savunma, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,
- Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak, eğitimlerini yaptırmak,
- Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlikle ilgili düzenlenen tatbikatlarda belediye adına sekretarya hizmetlerini yapmak,
- Afet ve sivil savunma hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak,
- Afet hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
- Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,
- Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,
- Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak veya yaptırılmasını sağlamak,
- Eğitim ve Gönüllülük Bürosu/Servisi Görevleri:
- Eğitim çalışmaları ile ilgili her türlü istatistikî bilgiyi düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirmek,
- Eğitim başvurularını değerlendirmek ve uygulanmasını sağlamak,
- Vatandaşlar, STK’lar, Afet Gönüllüleri, kamu kurumları ve öğrenciler ile kurum personeline verilecek eğitimleri planlamak, koordine etmek ve uygulanmasını sağlamak.
- Afet ve acil durumlara ilişkin seminer, çalıştay, toplantı etkinlik vb. düzenlemek, düzenlenmiş etkinliklere katılım sağlamak.
- İlkyardım, arama kurtarma ve yangın vb. eğitimleri vermek veya verdirtmek,
- Afet, sivil savunma, kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer tehdit ve tehlikeler ve ilk yardım konularında imkanlar ölçüsünde kurum personeli ile kurumun denetimine tabi özel kuruluş personeline eğitim vermek veya verdirtmek,
- Afet eğitimi, yangın, ilkyardım vb. konularda sunumlar ve eğitim materyalleri hazırlamak,
- Mevcut Afet eğitim ve öğretim materyallerinin kullanımıyla ilgili süreçleri izlemek ve değerlendirmek, yenilikçi eğitim önerileri geliştirmek,
- Afet eğitimleri ile ilgili AFAD ile iş birliği ve koordinasyon işlerini yürütmek.
- Afet eğitimleri ile ilgili akreditasyon işlerini yürütmek.
- Mesleki gelişimle ilgili güncel bilgileri takip etmek ve bunlarla ilgili seminerler ve çalıştaylara katılmak,
- Kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler birliği, üniversiteler, STK’lar, özel sektör tarafından düzenlenen afet ve acil durum eğitimlerine katılmak,
- D) Arama Kurtarma Bürosu/Servisinin Görevleri:
- Arama Kurtarma ekibi kurmak,
- Ekip personeli ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Ekibin akreditasyonu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Ekip personelinin bilgi ve becerileri ile fiziki kabiliyetlerini arttırmak ve göreve her an hazırlıklı bulunmaları için eğitim programları hazırlamak, uygulanmasını sağlamak,
- Malzeme bakımı, ekibe katılım ve ekipten ayrılma vb. konularda talimatlar hazırlamak,
- AFAD tarafından destek çağrısı yapılması halinde veya gerektiğinde yurtiçinde veya yurtdışında meydana gelebilecek Savaşta, afetlerde, büyük yangınlarda ve önemli kazalarda arama kurtarma ve yardım faaliyetlerine destek vermek,
- Ekibin göreve gidiş dönüş prosedürlerini yerine getirmek,
- Ekibin arama ve kurtarma faaliyetlerine katılan gönüllü kişi ve kuruluşların çalışmalarını koordine etmek,
- Kurtarma Aracı veya Kurtarma Römorku üzerinde bulunan her türlü ekipmanı her an eksiksiz, sağlam ve çalışır halde bulundurmak,
- Ekip için gerekli olan araç, gereç, gıda, iaşe ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların stok durumunun takibini yapmak, bakım ve kontrollerinin takibini yapmak,
- Afis konteynerlerinin takibini yapmak, eksiklerini gidermek,
- Gece ve gündüz tatbikatları planlamak ve uygulamak,
- Yurtiçi veya yurtdışında yapılacak arama kurtarma ile ilgili eğitim ve tatbikatlara katılım sağlamak veya personel göndermek.
- Afet konulu düzenlenen her türlü kurs, seminer, çalıştay veya etkinliklere katılmak,
- Haberleşme planı hazırlamak, toplanma ve intikal tatbikatları yapmak,
- Kamu kurumları ve STK’lar ile ortak eğitim ve tatbikatlar yapmak.
Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11-
(1) Müdürlüğün görev alanına giren görevler; müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelik, yeterlik, verimlilik, performans, başarı seviyeleri vb. yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.
(2) Müdürlük emrinde görevli personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Bu kapsamda personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
- Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
- Kendisine tevdi edilen işleri gecikmeksizin ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
- İş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Gerektiği ve görev verildiği durumlarda, ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar,
- Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,
- Faaliyeti ile ilgili amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz olarak hazırlar ve sunar,
- Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler,
- Verilen iş ve işlemleri direktife uygun olarak öngörülen bütçe sınırları içerisinde ifa eder,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, gerektiğinde raporlanmasını sağlar,
- Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı titizlikle tutar, usulüne uygun olarak muhafaza eder,
- Kullandığı araç, gereç, malzeme konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol edip ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir,
- Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
- Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler ile Yürürlük ve Yürütme
Tereddütlerin giderilmesi ve düzenleme yapılması
MADDE 13-Bu yönergenin yürütülmesinde ortaya çıkacak tereddütleri gidermeye ve ilave düzenlemeler yaptırmaya, Belediye Başkanı yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14-Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kan unu, 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili personel mevzuatı hükümleri uygulanır.
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 15-Bu yönerge Ceylanpınar Belediye Meclisinin 02.09.2024 tarih ve 91 sayılı kararı ile kabul edilen İdari Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanmış olup, mevcut yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 16-(1) Bu yönerge, Belediye Başkanının onayı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17-(1) Bu yönerge hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
ONAY
…/…/2025
Av. Uğur KAHRAMAN
Belediye Başkanı